06.04.2016 | Czytano: 1949

Jednej bramki zabrakło do półfinału (+zdjęcia)

Żacy młodsi (rocznik 2004/05) MMKS Podhale wrócili z turnieju w Szwajcarii. Niezwykle atrakcyjny turniej pod względem sportowym i turystycznym. Niestety bardzo kosztowny. Młodzi górale jechali z nadzieją wygrania, a zajęli siódme miejsce.

- Bardzo fajny i dobrze zorganizowany turniej w miejscowości Champery położonej w kantonie Valais – mówi trener Marek Rączka. – Dostaliśmy zaproszenie od naszego byłego zawodnika, który aktualnie pracuje w Szwajcarii, Andrzeja Świstaka. Była to rewizyta, bo w sierpniu ubr. Gościł u nas ze swoim zespołem. Już wtedy rozpoczęliśmy przygotowania do turnieju. Miała to być swego rodzaju nagroda dla chłopców za ciężki sezon. Po prawie 19-godzinnej podróży rozegraliśmy pierwszy mecz, co było nie lada wyzwaniem. Wszystkich spotkań rozegraliśmy dziewięć, a więc spora dawka. Odbywały się w trybie 1 tercja 20 min. Taki system bardzo podnosi atrakcyjność i tempo turnieju. Na tle rówieśników wyglądaliśmy całkiem nieźle, wszystkie spotkania były bardzo wyrównane i ciekawe. Po zasadniczej części turnieju plasowaliśmy się na 3 pozycji z dwoma innymi zespołami i dopiero mała tabelka zamknęła nam drogę do półfinału. Zabrakło nam jednej strzelonej bramki! Wylądowaliśmy na piątej pozycji i chłopcy troszeczkę się podłamali. Nie ukrywam, że marzyli o finale. To jest tylko sport i czasem tak bywa. Udało nam się wywalczyć siódmą pozycję, aczkolwiek jeszcze raz podkreślam, że zasługiwaliśmy na więcej. Nie tylko sporem żyliśmy. Mieliśmy okazję zwidzieć bardzo piękne miasteczko położone w Alpach. Kolejką górską wyjechaliśmy na szczyty. Na pewno nie zapomniane przeżycia i piękne widoki pozostaną na długo w pamięci naszych chłopców. Bardzo fajna wycieczka połączona ze sportowymi emocjami, jednakże bardzo kosztowna i tu bardzo chciałem podziękować ludziom, którzy pomogli nam finansowo i organizacyjnie: Marconi - PolCentrum Pończosznicze, Auto serwis Krzysztof Boroń auto serwis Michał Boroń, Kawiarnia Panda, Bar Rumcajs, Medical Center dr. Michał Szczepaniak , Agencja reklamowa Euro Promotion Karol Walczak, Wójciak Władysław PPHU Wójciak, Masarnia Tradycyjna Mariusz Trzópek, PBU Piotrowski, Nowotarscy Kibice. Bardzo dziękujemy.

Wyniki
HC Bienne – MMKS Podhale Nowy Targ 1:2
Bramka dla Podhala: Dawid Łojas Dawid.

Monthey Chablais – MMKS Podhale Nowy Targ 1:3
Bramki dla MMKS: Długopolski, Leja, Dawid Łojas

Portes du soleil - MMKS Podhale Nowy Targ 3:0

MMKS Podhale Nowy Targ - Nice 3:1
Bramki dla Podhala: Nikodem Łojas, Leja, Długopolski.

MMKS Podhale Nowy Targ - Fleurier 0:2

MMKS Podhale Nowy Targ - Zoug 0:0

HC Visp – MMKS Podhale Nowy Targ 0:2

O miejsca 5-8
Nice – MMKS Podhale Nowy Targ 3:2

Bramka dla Podhala: Długopolski 2.

O miejsca 7-8
HC Visp – MMKS Podhale Nowy Targ 3:4

Bramki dla Podhala: Nikodem Łojas 2 Długopolski, Dawid Łojas.

MMKS Podhale: Ratusznik, Paslawski – D. Łojas, Długopolski, Dąbrowski, Gawron, Jarkiewicz, Lichosyt, Rączka, N. Łojas, Leja, Tętnowski, Bryniarski, Zamarlik, Pudzisz, Niedośpiał, Jodłowski, Tabaczyński. Trener Marek Rączka.