11.06.2013 | Czytano: 1569

Zawodowa liga przyklepana

Spodek – arena wielu sportowych uniesień w historii polskiego hokeja znalazła się w tle pierwszej konferencji prasowej Polskiej Hokej Ligi (PHL) – spółki z o.o., która w kwietniu tego roku została powołana w Katowicach przez Polski Związek Hokeja na Lodzie (PZHL) do zarządzania najwyższą klasą rozgrywkową hokeja na lodzie w Polsce.

Rozgrywki noszą nazwę Hokej Liga (HL) i wystartują już w sezonie 2013/2014. Wśród nowości, jakie niesie ze sobą powstanie PHL są m.in. wprowadzenie trzyletniej ligi kontraktowej bez spadku, zniesienie ograniczenia występowania obcokrajowców w lidze i możliwość wykupu „dzikiej karty” na grę w lidze.

Liga silna i bogata
– Obejmując funkcję prezesa PZHL obiecałem, że w ciągu roku Związek powoła do życia ligę zawodową i słowa dotrzymałem – powiedział Piotr Hałasik, prezes PZHL podczas konferencji prasowej, która odbyła się 11 czerwca w Katowicach.

Polska Hokej Liga sp. z o.o. powstała w kwietniu 2013 r. w Katowicach, by zorganizować i zarządzać najwyższą klasą rozgrywkową hokeja na lodzie w Polsce.

–Teraz, kiedy pieczę nad ligą przejął PHL, działania Związku skupią się na reprezentacji i szkoleniu młodzieży, a jego rola w odniesieniu do funkcjonowania ligi, ograniczy się do nadzoru właścicielskiego – wyjaśniał Piotr Hałasik. – Chcę, aby hokej liga była ligą silną i bogatą – podkreślał prezes PZHL.

Wzmocnienie klubów i reprezentacji
– Powołanie do życia ligi zawodowej jest dla polskiego hokeja jedyną możliwą ścieżką trwałego i harmonijnego rozwoju. Zaczęliśmy od podstaw – wdrożenia nowych standardów prawnych i organizacyjnych. Konsekwencja we wprowadzaniu zmian już za kilka lat powinna zaprocentować sporym wzmocnieniem ligi, klubów i reprezentacji Polski w hokeju na lodzie – mówił Mariusz Wołosz, prezes Polskiej Hokej Ligi sp. z o.o.

Zapytany o szczegóły, Mariusz Wołosz wskazał na środki służące przygotowaniu maksymalnie dobrych widowisk dla kibiców i, tym samym, idealnego produktu marketingowego dla biznesu i partnerów medialnych.

– Pozyskanie sponsorów i eksponowanie hokeja w mediach przełoży się na dodatkowe źródła przychodu klubów ligi, a to z kolei na poziom wyszkolenia zawodników i sukcesy Polski na arenie międzynarodowej – kontynuował Wołosz, wyjaśniając, że nazwa ligi i jej logo zostały opracowane tak, aby dobrze komponowały się z marką potencjalnego sponsora tytularnego.

Prezes PHL zwrócił również uwagę na to, że wprowadzane zmiany spotkały się z entuzjazmem kibiców hokeja na lodzie w Polsce i przypomniał, ze w czwartek, 6 czerwca umowy na grę w Hokej Lidze zostały wysłane do klubów uprawnionych do gry w dotychczasowej najwyższej klasie rozgrywkowej hokeja na lodzie w Polsce.

– W poniedziałek, w siedzibie PHL umowę podpisali już prezesi dwóch klubów – poinformował prezes Wołosz.

Katowice stolicą polskiego hokeja
Podczas pierwszej konferencji prasowej, którą poprowadził Tomasz Zimoch, komentator sportowy i kibic hokeja na lodzie, prezesi PHL i PZHL, wyjaśnili dlaczego Katowice zostały wybrane na siedzibę Polskiej Hokej Ligi Sp. z o.o.:

– Polski hokej na lodzie koncentruje się w południowej części Polski i wybór Katowic usprawni organizacyjnie pracę większości osób zaangażowanych w tę dyscyplinę – tłumaczyli zgodnie Mariusz Wołosz i Piotr Hałasik.

Źródło. Hokejliga.pl

Komentarze







reklama